dilluns, 5 de novembre del 2018

UNA RIQUESA TANT PERSONAL COM PROFESSIONAL

Em dic Montse i sóc la mestra de música de la ZER La Segarra.

Ja fa uns 25 anys que exerceixo com a mestra de música i sempre he tingut ganes de formar-me per tal d’incorporar nous coneixements i noves maneres de treballar al meu dia a dia, i d’aquesta manera, també enriquir els meus alumnes.

Sempre he cregut que la música s’aprèn fent-la: cantant, ballant, escoltant, tocant… per això la meva inquietud ha estat trobar metodologies de treball que anessin en aquest sentit.

Aquestes ganes de formar-me ha fet que, quan s’organitzen activitats relacionades amb la música a prop d’allà on visc (que acostumen a ser poques ), no me les perdi.

Així és com vaig conèixer EMA. Van venir a fer una xerrada per donar-se a conèixer i m’hi vaig apuntar.

El què vaig escoltar em va donar molt bones sensacions i em va crear curiositat, així que vaig decidir apuntar-me a una de les sessions de formació que estava dedicada al Llenguatge Musical.

Després d’acabar-la no vaig dubtar ni un moment a seguir fent tota la programació establerta. Havia trobat el què buscava, aquesta  formació anava molt lligada amb la meva manera d’entendre l’ensenyament de la música a l’escola, era molt completa, molt pensada.

Ara ja he fet molts dels blocs proposats i tots m’han aportat molts recursos pràctics, per aplicar a l’aula, que ja utilitzo.

La metodologia d’EMA m’agrada primerament perquè és vivencial. Els/les alumnes fan. També m’agrada perquè  tot està pensat, està relacionat, tot té un sentit i també perquè  tothom hi pot trobar el seu lloc i sentir-se part d’un projecte.

El material que et faciliten va molt bé per poder aplicar tot el què has après.

M’encanta veure els nens i les nenes tocant el violí o les guitarres que he incorporat, veure com fan improvisació en el vell xilòfon que tenim o com desxifren una petita melodia musical per poder-la tocar amb la flauta. També m’agrada observar com els petits fan de pollets, gegants i senyors o com gaudeixen fent la casa dels instruments... i tantes coses mes!

Em sento molt satisfeta de fer aquesta formació perquè m’ha donat molta riquesa tant a nivell personal com a nivell professional.