Ja fa uns 25 anys que exerceixo
com a mestra de música i sempre he
tingut ganes de formar-me per tal d’incorporar nous coneixements i noves maneres de treballar al meu dia a dia, i
d’aquesta manera, també enriquir els meus alumnes.
Aquestes ganes de
formar-me ha fet que, quan s’organitzen activitats relacionades amb la música a
prop d’allà on visc (que acostumen a ser poques ), no me les perdi.
Així és com vaig conèixer
EMA. Van venir a fer una xerrada per donar-se a conèixer i m’hi vaig apuntar.
El què vaig escoltar em
va donar molt bones sensacions i em va crear curiositat, així que vaig decidir apuntar-me
a una de les sessions de formació que estava dedicada al Llenguatge Musical.
Després d’acabar-la no
vaig dubtar ni un moment a seguir fent tota la programació establerta. Havia trobat
el què buscava, aquesta formació anava
molt lligada amb la meva manera d’entendre l’ensenyament de la música a
l’escola, era molt completa, molt pensada.
Ara ja he fet molts dels
blocs proposats i tots m’han aportat molts recursos pràctics, per aplicar a
l’aula, que ja utilitzo.
La metodologia d’EMA m’agrada
primerament perquè és vivencial. Els/les alumnes fan. També m’agrada perquè tot està pensat, està relacionat, tot té un
sentit i també perquè tothom hi pot trobar
el seu lloc i sentir-se part d’un projecte.
El material que et
faciliten va molt bé per poder aplicar tot el què has après.
M’encanta veure els nens
i les nenes tocant el violí o les guitarres que he incorporat, veure com fan
improvisació en el vell xilòfon que tenim o com desxifren una petita melodia
musical per poder-la tocar amb la flauta. També m’agrada observar com els
petits fan de pollets, gegants i senyors o
com gaudeixen fent la casa dels
instruments... i tantes coses mes!
Em sento molt satisfeta
de fer aquesta formació perquè m’ha donat molta riquesa tant a nivell personal
com a nivell professional.