dilluns, 4 de novembre del 2019

UN S.E.P. MUSICAL INTEGRADOR

A l'escola Sant Esteve de Caldes de Malavella on treballa en Marc Costa (membre de EMA des de la seva fundació) han reconvertit el SEP en una activitat musical a la qual els alumnes que ho desitgen assisteixen lliurement. Una iniciativa que, a més de no discriminar l'alumnat, ha esdevingut un estímul extraordinari.

P: Quant de temps fa que el SEP de la vostra escola funciona d'aquesta manera?
R: És el 2n any en què hi ha la possibilitat d’assistir a SEP Musical.

P: En què consisteix l'activitat?
R: Dos dies a la semana, els alumnes poden venir els dimarts a les 8:15 al SEP de Cant Coral i els dijous al SEP d’Instruments. Poden escollir un dels dos o tots dos.

P: Quines són les condicions per a participar-hi?
R: Cursar 3r, 4rt, 5è o 6è i llevar-se més d’hora de l’habitual.

P: S'hi han apuntat molts alumnes?
R: Aquest any sí!  25 al SEP de Cant
29 al SEP d’Instruments.

P: Què va originar aquesta iniciativa?
R: La voluntat del mestre de música que fessin més hores de música i de donar aquesta possibilitat als alumnes.

P: Quina valoració en fas?
R: La valoració és molt positiva, hi ha relació entre alumnes de diferents cursos, es genera cohesió i el fet de que sigui a primera hora del matí fa que les i els alumnes aprofitin molt el SEP i en gaudeixin.

P: Quins objectius t’has proposat al SEP de Cant?
R: Els alumnes del SEP de Cant cantaran nadales pel pesebre vivent i també participaran a la trobada de Corals de Santa Coloma de Farners que s’organitza des del CRP La Selva I on hi participen vàries escoles i on aquest any el fil conductor és el rock català.

P: Quins objectius t’has proposat al SEP d’Instruments?
R: Realitzar una batucada per la rúa de Carnestoltes de l’escola amb instruments de percussió indeterminada i cap a finals de curs realizar una gran instrumentació amb instruments de placa, baix, bombo, caixa, plat, guitarres, flautes, violí, etc.

P: Com ho veuen a l'escola on treballes?
R: Se’n fa una bona valoració i s’hi aposta per donar-hi continuïtat.