La Maria
Ayguadé no sempre ha estat mestra. Abans era fotògrafa. Fa 8 anys que treballa
com a especialista de música. Actualment a l’escola Els Pins de Cornellà amb
alumnes d’infantil i primària.
1.
Des que es va posar en marxa el programa
d’activitats EMA d’aquest curs no has faltat a cap activitat formativa. Què hi
has trobat que et motiva d’aquesta manera?
Sempre m’he apuntat a
formacions que creia interessants, però des que vaig començar amb el programa
d’activitats EMA que ja no en faig cap altre. EMA és allò que buscava, és una
manera d’entendre l’ensenyament musical, on s’ensenya tot de forma molt clara,
fàcil i natural.
2.
Penses continuar amb el programa complet? Per
què?
Faré el possible per poder
acabar amb tot el programa. Cada vegada que faig una formació nova (un nou bloc
d’activitats) entenc una mica més els que ja he fet i encara veig més sentit en
tot el que estic aprenent. Com més formacions EMA faig més convençuda estic que
aquesta és la metodologia que estava buscant.
3.
Com vas conèixer EMA? Què et va impulsar a
participar-hi?
Vaig conèixer en Josep-Manel
Vega en un taller a l’escola d’estiu de l’AEMCAT. Arran d’haver fet aquest
taller, quan vaig veure que l’any següent tornava a fer una formació, m’hi vaig
apuntar. Va ser allà que ens va presentar EMA amb una de les seves
col·laboradores, l’Ana Nicolás, i allà vaig tenir molt clar que allò que
explicaven era el que jo volia ser com a mestra.
4.
Et resulta útil la formació que s’hi imparteix?
L’apliques a les teves classes?
M’han resultat molt
útils aquestes formacions. Jo ho aplico a l’aula des de P3 fins a 6è i amb molt
d’èxit. Quan faig una formació el dissabte, dilluns ja estic provant alguna de
les activitats que hem fet.
5.
Els materials que acompanyen cadascuna de les
sessions (àudios, vídeos, fitxes, etc.) són adequats?
Les fitxes que es donen
a les formacions estan molt bé i com que a més a més tens el vídeo per si alguna
cosa no t’ha quedat clara, encara millor. La veritat és que és d’agrair tota la
feina que s’ha fet perquè tot aquest material estigui tan ben organitzat.
6.
L’ambient de treball és agradable? Com el
descriuries? No resulten feixugues les sessions intensives de cinc hores?
Jo els dies de formació
els gaudeixo molt. A més trobes sovint la mateixa gent i és gent que creu,
igual que tu, que el què estem aprenent té molt de sentit. Sí que és veritat
que quan les formacions són molt seguides a vegades costa organitzar-se a casa,
però per altra banda està bé, perquè si vols fer el programa complet, no
s’allarga tant.
7.
Has experimentat alguna transformació com a
professional?
Com a professional
estic canviant la manera d’ensenyar. Jo ja no tenia ni taules ni cadires a
l’aula i intentava que les classes fossin amb moviment i vivencials però ara
tenen més sentit que mai, tenen una direcció clara. Tinc el cap més
estructurat. Ara tinc clar on començar i cap a on anar i, sobretot, de quina manera.
8.
Què esperes que tot això t’aporti?
Espero que em doni
experiència per a poder ensenyar la música com jo sempre havia imaginat.
9.
Quan acabis la formació t’agradaria poder
ensenyar allò que hauràs après a d’altres mestres?
Després d’haver-ho
ensenyat als meus alumnes i de dur a terme aquesta metodologia potser sí.
10.
Què destacaries d’EMA en relació a d’altres
cursos de formació que has rebut?
EMA és una formació
molt completa. He fet molts cursos i molts els he trobat prou interessants,
però no anaven més enllà. EMA et fa pensar en la manera com vols ensenyar i cap
a on vols anar. EMA ha sigut l’única formació de la qual he sortit dient: “Això
és el que vull ser jo! Això és el que estava buscant!”
11.
Vols afegir alguna cosa més?
Conèixer EMA va ser com treure'm
un pes de sobre, ja que havia trobat la metodologia ideal per a mi. Així que
recomano a tothom que provi alguna formació d'EMA, perquè estic segura que
molts esteu buscant el mateix que jo buscava.